جادوی رنگ ها

جادوی رنگ ها

شنبه 29 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

رنگ ها در طراحی و زندگی روزانهٔ انسان‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند. رنگ‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. رنگ‌ ها می‌توانند بدون هیچ کلامی پیام‌های مهمی را به مخاطب انتقال دهند. اما از کجا بدانیم ترکیب چه رنگ‌هایی زیبا است و کنار هم قرار گرفتن کدام رنگ‌ها زیبا نیست؟ پاسخ ساده است: نظریهٔ رنگ‌ها. هنرمندان و طراحان از قرن‌ها پیش از نظریهٔ رنگ‌ها در کارهایشان استفاده می‌کرده‌اند، و همچنان فرصت یادگیری بیشتر دراین‌باره وجود دارد. استفاده از این نظریه سبب می‌شود بتوانیم به‌درستی و با اطمینان … رنگ ها در طراحی و زندگی روزانهٔ انسان‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند. رنگ‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. رنگ‌ ها می‌توانند بدون هیچ کلامی پیام‌های مهمی را به مخاطب انتقال دهند. اما از کجا بدانیم ترکیب چه رنگ‌هایی زیبا است و کنار هم قرار گرفتن کدام …

٥ معیار اصلی که هر سایتی باید داشته باشد

٥ معیار اصلی که هر سایتی باید داشته باشد

پنج‌شنبه 27 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

ابزار آنلاین Google Analytics یکی از سودمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. این ابزار شامل معیارهای متعددی است که با بررسی هرکدام از آن‌ها می‌توانید به اطلاعات مفیدی در ارتباط با رفتار بازدیدکنندگان دست‌یابید. اما ارقام معیارهای ارزیابی این ابزار سودمند دقیقاً چه اطلاعاتی را به ما نشان می‌دهند؟ در این مطلب قصد داریم به ۵ معیار اصلی در سنجش وب‌سایت ازنظر Analytics اشاره‌کنیم که بهتر است شما هم هرگز آن‌ها را نادیده نگیرید. این معیارها منابع ترافیک ورودی، کلمه‌های کلیدی، بازدیدکنندگان، ۱۰ صفحه برتر و صفحه‌های خروج … ابزار آنلاین Google Analytics یکی از سودمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود. این ابزار شامل معیارهای متعددی است که با بررسی هرکدام از آن‌ها می‌توانید به اطلاعات مفیدی در ارتباط با رفتار بازدیدکنندگان دست‌یابید. اما ارقام معیارهای ارزیابی این ابزار سودمند …

نکات مهم روان شناسی کارت ویزیت

نکات مهم روان شناسی کارت ویزیت

سه‌شنبه 25 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

کار روی روان‌شناسی کارت ویزیت آنقدر مهم است که روان‌شناسی این محصول تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نیازهای روانی مشتری به نفع خود استفاده کنید. همه انتظار دارند که روی کارت ویزیت اسم، عنوان شرکت و اطلاعات تماس قید شده باشد، پس در صورتی که از نکات ظریف و قابلیت‌های روان‌شناسی  کارت ویزیت آگاه باشید، می‌توانید حداکثر بازده این محصول را با طراحی ایجاد کنید. در ادامه به چند نکته مهم در رابطه با طراحی  کارت ویزیت اشاره می‌کنیم. 1. انتخاب فونت  جدا از احساس تحقیری که نسبت به فونت‌هایی مانند Comic Sans و … کار روی روان‌شناسی کارت ویزیت آنقدر مهم است که روان‌شناسی این محصول تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید از نیازهای روانی مشتری به نفع خود استفاده کنید. همه انتظار دارند که روی کارت ویزیت اسم، عنوان شرکت و اطلاعات تماس قید شده باشد، پس در صورتی که از نکات …

چگونه از استیکر به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده کنیم

چگونه از استیکر به عنوان ابزاری تبلیغاتی استفاده کنیم

شنبه 22 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

استیکرها یکی از انعطاف‌پذیرترین ابزارهای تبلیغاتی هستند. استیکرهای تبلیغاتی را می‌توان به صورت‌های مختلفی و در مکان‌های متفاوتی مورد استفاده قرار داد و به همین خاطر، استیکرها  ارزش تبلیغاتی بالقوه‌ی بالایی دارند. چه از استیکر به‌خاطر خودش یا برای چسباندن به چیز دیگری استفاده کنید، استیکر برای جلب‌توجه ساخته شده‌ است و قادرست پیامی را انتقال دهد که از عهده‌ی دیگر محصولات تبلیغاتی برنمی‌آید. استفاده از استیکرها برای تبلیغ تصویر برند کمپانی‌های بسیاری از استیکرها به نحوی موثر استفاده می‌کنند تا تصویر برند را … استیکرها یکی از انعطاف‌پذیرترین ابزارهای تبلیغاتی هستند. استیکرهای تبلیغاتی را می‌توان به صورت‌های مختلفی و در مکان‌های متفاوتی مورد استفاده قرار داد و به همین خاطر، استیکرها  ارزش تبلیغاتی بالقوه‌ی بالایی دارند. چه از استیکر به‌خاطر خودش یا برای چسباندن به …

روش های مختلف معرفی برند به وسیله سربرگ و پاکت نامه

روش های مختلف معرفی برند به وسیله سربرگ و پاکت نامه

جمعه 21 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

معرفی شرکت یا خودتان در ارتباطات مستقیم بسیار مهم است، و این سخن به این معناست که سربرگ و پاکت نامه هایی که طراحی و چاپ می کنید بر تمامی مشتریان احتمالی شما تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله چند روش مختلف معرفی برند به وسیله سربرگ و پاکت نامه را مرور خواهیم کرد. 1.    طراحی و چاپ سربرگ و پاکت نامه خلاقانه شما می توانید سربرگ و پاکت نامه هایی خلاقانه طراحی کنید و از موسسات غیرانتفاعی درخواست که در این کار با شما سهیم شوند. پاکت نامه ای که طراحی و چاپ می کنید باید بقدری جذاب باشد که توجه مشتریان را جلب کند، تنها در این صورت اعتبار … معرفی شرکت یا خودتان در ارتباطات مستقیم بسیار مهم است، و این سخن به این معناست که سربرگ و پاکت نامه هایی که طراحی و چاپ می کنید بر تمامی مشتریان احتمالی شما تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله چند روش مختلف معرفی برند به وسیله سربرگ و پاکت نامه را مرور خواهیم کرد. …

نقاشی از روی عکس چه معایبی دارد؟

نقاشی از روی عکس چه معایبی دارد؟

پنج‌شنبه 20 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

نقاشی از روی عکس، آن هم به طور اختصاصی از یک عکس با پیاده کردن تمام جزییات معمولا اثر موفقی نتیجه نمی‌دهد. در بیان مفهوم و احساسات، عکاسی و نقاشی دو وسیله کاملا متفاوت هستند. عنصری که یک عکس فوق‌العاده می‌سازد ممکن است در نقاشی کاربردی نداشته باشد. حتی اگر اعتقاد دارید این اتفاق می‌افتد، وقتی می‌توانید با پرینت عکس روی بوم و ایجاد مورد نظرتان با استفاده از فیلترهای ویرایش عکس به هدف خود برسید، چرا زمان خود را صرف طراحی و پیاده کردن عکس به صورت نقاشی می‌کنید؟ البته این به مفهوم استفاده نکردن از عکس برای کمک به نقاشی نیست. عکس‌ها … نقاشی از روی عکس، آن هم به طور اختصاصی از یک عکس با پیاده کردن تمام جزییات معمولا اثر موفقی نتیجه نمی‌دهد. در بیان مفهوم و احساسات، عکاسی و نقاشی دو وسیله کاملا متفاوت هستند. عنصری که یک عکس فوق‌العاده می‌سازد ممکن است در نقاشی کاربردی نداشته باشد. حتی اگر اعتقاد دارید …

چرا رنگ های تصاویر روی مانیتور با رنگ های پس از چاپ متفاوت است؟

چرا رنگ های تصاویر روی مانیتور با رنگ های پس از چاپ متفاوت است؟

چهارشنبه 19 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

شاید شما هم متوجه این موضوع شده باشید تصویری که با پرینتر خود در خانه چاپ می کنید با همان تصویر که قبلا روی نمایشگر (مانیتور) مشاهده کرده اید و در نتیجه با آن که چاپخانه تحویل شما می دهد، فرق می کند. اغلب ما در چنین شرایطی تقصیر را بر گردن کیفیت بد پرینتر خود و یا اشتباه چاپخانه می اندازیم. اما باید بدانید که تصور ما از این اشکال به خاطر عدم آگهی از دو مود اصلی رنگ است: مود رنگی RGB و مود رنگی CMYK. اولی را سیستم رنگی افزودنی (additive color model) و دومی را سیستم رنگی کاهشی (subtractive color model) هم می گویند. سیستم رنگی RGB در حالت عادی این سیستم رنگی سیاه است. دقیقا مثل … شاید شما هم متوجه این موضوع شده باشید تصویری که با پرینتر خود در خانه چاپ می کنید با همان تصویر که قبلا روی نمایشگر (مانیتور) مشاهده کرده اید و در نتیجه با آن که چاپخانه تحویل شما می دهد، فرق می کند. اغلب ما در چنین شرایطی تقصیر را بر گردن کیفیت بد پرینتر خود و یا اشتباه چاپخانه …

مزایای بازاریابی محتوایی

مزایای بازاریابی محتوایی

سه‌شنبه 18 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

درباره تاثیرمحتوا و وبلاگ تاکنون مباحث بسیار زیادی شده است. بعضی از افراد بیان می کنند که وبلاگ نویسی کار موثر و بعضی دیگر آنرا بی ثمر می پندارند. وبلاگ نویسی در زمینه بازاریابی محتوایی نقش بسیار ارزنده ای ایفا می کند. بازاریابی محتوایی چیست؟ براساس تحقیقات موسسه بازاریابی محتوایی، این نوع بازاریابی ، روشی استراتژیک بوده و با این نوع بازاریابی می توان محتوای ارزشمند را به طور مداوم ایجاد کرد تا بتوان مخاطبین هدف را جذب کرد، و در نهایت مشتریان را به انجام کارهایی سودمند وادار کرد. بازاریابی محتوایی کار بسیار ارزشمند و زمانبری است. بسیاری از … درباره تاثیرمحتوا و وبلاگ تاکنون مباحث بسیار زیادی شده است. بعضی از افراد بیان می کنند که وبلاگ نویسی کار موثر و بعضی دیگر آنرا بی ثمر می پندارند. وبلاگ نویسی در زمینه بازاریابی محتوایی نقش بسیار ارزنده ای ایفا می کند. بازاریابی محتوایی چیست؟ براساس تحقیقات موسسه …

چگونه از برند خودمان دفاع کنیم؟

چگونه از برند خودمان دفاع کنیم؟

سه‌شنبه 11 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

ایجاد یک برند در دنیای امروز مفهومی فراتر از صرف هزینه در رسانه ها و تبلیغات می باشد. شرکت ها باید این نکته را درک نمایند که لازمه شرایط کنونی ایجاد یک برند انعطاف پذیر می باشد –  برندی که بتوان بخوبی از آن حمایت کرده و در شرایط بروز بحران بدرستی آن را تجهیز نمود. بدلیل ارتباط رسانه های اجتماعی در سراسر جهان، اطلاعات صحیح و غلط در مورد یک برند می تواند بسرعت منتشر گردد. حتی قویترین برندها ممکن است در یک لحظه مورد هدف قرار گیرند. توانائی یک شرکت جهت دفاع از منافع خود و بروز عکس العمل سریع ، عنصر کلیدی در ایجاد یک برند قوی ، با کیفیت و پایدار می … ایجاد یک برند در دنیای امروز مفهومی فراتر از صرف هزینه در رسانه ها و تبلیغات می باشد. شرکت ها باید این نکته را درک نمایند که لازمه شرایط کنونی ایجاد یک برند انعطاف پذیر می باشد –  برندی که بتوان بخوبی از آن حمایت کرده و در شرایط بروز بحران بدرستی آن را تجهیز نمود. بدلیل …

خصوصیات طراحان سریع و کارامد

خصوصیات طراحان سریع و کارامد

یکشنبه 9 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

طراحان همیشه برای انجام کارهای خود با کمی وقت مواجه اند. بسیاری از صاحبان مشاغل آزاد از کم بودن زمان برای انجام کار مشتریان خود گلایه می کنند. به همین خاطر، این چنین افرادی همیشه به دنبال راه حل هایی هستند که کارها را سریع تر انجام داده و کارامدی خود را به مشتریان نشان دهند. باید همیشه برای انجام کارها ، راه حل هایی داشته باشید. باید بتوانید با مدیریت زمان، کارها را به نحو احسن انجام دهید و به گونه ای رفتار نمایید که همیشه کارامد بوده و این خصوصیات هرگز نباید دچار فراز و نشیب شود، بلکه باید ثابت و همیشگی باشد. باید از کلیه ابزارهای خود به نحو احسن … طراحان همیشه برای انجام کارهای خود با کمی وقت مواجه اند. بسیاری از صاحبان مشاغل آزاد از کم بودن زمان برای انجام کار مشتریان خود گلایه می کنند. به همین خاطر، این چنین افرادی همیشه به دنبال راه حل هایی هستند که کارها را سریع تر انجام داده و کارامدی خود را به مشتریان نشان دهند. …

۸ نکته نقاشی با رنگ اکرلیک برای هنرمندان

۸ نکته نقاشی با رنگ اکرلیک برای هنرمندان

شنبه 8 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

تنوع رنگی، انعطاف پذیری، دوام و بافت‌های مختلف این رنگ‌ها، آن را به یکی از پرطرفدارترین‌ها در میان نقاشان تبدیل کرده است. ۱. بورس‌ها بورس‌های اکرلیک از مواد مصنوعی و ترکیبی ساخته می‌شود. دلیل عمده این انتخاب این است که از آنها در جاهای مختلفی استفاده می‌شود. به هیمن دلیل نباید از بورس‌های رنگ روغن و آبرنگ استفاده کرد.مهم است که بورس‌هایی با تنوع بسیار داشته باشید؛ از کوچک تا بزرگ. کم کم یاد می‌گیرید که با کدامیکی راحتتر هستید. چهار بورسی که در تصویر می‌بینید، متدوال‌ترین‌ها هستند. بورس فیلبرت برای نقاشی با رنگ … تنوع رنگی، انعطاف پذیری، دوام و بافت‌های مختلف این رنگ‌ها، آن را به یکی از پرطرفدارترین‌ها در میان نقاشان تبدیل کرده است. ۱. بورس‌ها بورس‌های اکرلیک از مواد مصنوعی و ترکیبی ساخته می‌شود. دلیل عمده این انتخاب این است که از آنها در جاهای مختلفی استفاده …

سه روش بازاریابی برند که نیازی به بودجه کلان ندارند

سه روش بازاریابی برند که نیازی به بودجه کلان ندارند

جمعه 7 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

کسانی که شرکت تأسیس کرده‌ یا در محیط استارت‌آپ‌ها کار کرده‌اند می‌دانند که ساخت یک برند جدید، چالش دشواری است. استارت‌آپ‌ها اغلب بعد از طراحی محصول یا خدمات، با مسئله بزرگ‌تری مواجه هستند. تصاحب سهمی از بازار و رشد در آن، نیازمند رقابت سخت، کار طولانی مدت، خلاقیت و بودجه کلان است اما در این مطلب به سه روش بازاریابی برند اشاره خواهیم کرد که نیازی به بودجه اولیه نخواهند داشت. سه روش بازاریابی برند بدون نیاز به بودجه کار طولانی و خلاقیت را می‌توان مدیریت کرد اما همه برندها توانایی صرف بودجه کلان را ندارند. در شرایط … کسانی که شرکت تأسیس کرده‌ یا در محیط استارت‌آپ‌ها کار کرده‌اند می‌دانند که ساخت یک برند جدید، چالش دشواری است. استارت‌آپ‌ها اغلب بعد از طراحی محصول یا خدمات، با مسئله بزرگ‌تری مواجه هستند. تصاحب سهمی از بازار و رشد در آن، نیازمند رقابت سخت، کار طولانی …

نحوه طراحی منوی خاص رستورانی

نحوه طراحی منوی خاص رستورانی

پنج‌شنبه 6 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

منوی رستورانی تنها محصول تبلیغاتی است که همه مشتریان می توانند آنرا مشاهده کنند. شما هرگز دوست ندارید منویی را طراحی کنید که هیچ یک از مشتریان بدان توجهی نمی کنند. حتی شما می توانید منوی رستورانی خود را با کاغذهای گوناگون و به صورت سفارشی چاپ کنید و هرگز به سراغ کاغذهای استاندارد نروید. فقط باید از همان ابتدا طرح و محتوای آنرا آماده کنید. می توانید منویی را طراحی کنید که بسیاری از مشتریان بدان توجه کنند، فقط براساس نکات زیر عمل کنید تا کار خود را حرفه ای به پایان رسانید. نحوه تاکردن منو نحوه تاکردن منوی بسیار مهم است و در کار شما تاثیر جدی خواهد … منوی رستورانی تنها محصول تبلیغاتی است که همه مشتریان می توانند آنرا مشاهده کنند. شما هرگز دوست ندارید منویی را طراحی کنید که هیچ یک از مشتریان بدان توجهی نمی کنند. حتی شما می توانید منوی رستورانی خود را با کاغذهای گوناگون و به صورت سفارشی چاپ کنید و هرگز به سراغ کاغذهای …

10 نکته که هیچکس به عکاسان تازه کار نمی گوید!

10 نکته که هیچکس به عکاسان تازه کار نمی گوید!

سه‌شنبه 4 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

یک فرد باهوش می گفت پی برده که برای تسلط یافتن بر یک مهارت جدید ۱۰۰۰۰ ساعت تلاش لازم است. هنگامی که برای اولین بار دوربین خود را می خرید هیجان انگیز و سرگرم کننده است، بنابراین عکس های زیادی می گیرید. اما در نهایت ممکن است از ظاهر عکس های خود در مقایسه با آنهایی که آنلاین دیده بودید ناامید شوید. اما یک عکاس لنزکی نه تنها ناامید نمی شود، بله هر چه سرسختانه تر ادامه می دهد، مطالب آموزشی و کتاب های بیشتری خوانده و بیشتر تمرین می کند. در این مطلب لنزک ۱۰ نکته مهمی را به اشتراک خواهیم گذاشت که هیچ کس به عکاسان تازه کار نمی گوید. هر بار که یک مقاله یا یک کتاب، … یک فرد باهوش می گفت پی برده که برای تسلط یافتن بر یک مهارت جدید ۱۰۰۰۰ ساعت تلاش لازم است. هنگامی که برای اولین بار دوربین خود را می خرید هیجان انگیز و سرگرم کننده است، بنابراین عکس های زیادی می گیرید. اما در نهایت ممکن است از ظاهر عکس های خود در مقایسه با آنهایی که آنلاین دیده …

نقش فونت در تبلیغات

نقش فونت در تبلیغات

دوشنبه 3 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

نوع حروفی که انتخاب می کنید نشانگر کسب و کار شماست. البته حروف نیز تغییر کرده و مدرن شده اند، حروف ممکن است که زیبا یا جالب ، سنتی ، سرگرم کننده، بدون تغییر یا مدرن باشد. در هر حال از چند فونت به طور همزمان استفاده نکنید. اگر می خواهید که کار شما حرفه ای به نظر برسد، باید فونت مورد استفاده خود را در چندین حالت و سبک بنویسید. می توانید با تغییر دادن سبک حروف کسب و کار خود را معرفی کنید. می توانید از فونت هایی استفاده کنید که بر مخاطب هدف خود تاثیر بگذارید. فونت درشت و مدرن بر مخاطب هدف شما تاثیر بصری را ایجاد خواهد کرد. مخاطبان ایرانی برای نوشتار ارزش … نوع حروفی که انتخاب می کنید نشانگر کسب و کار شماست. البته حروف نیز تغییر کرده و مدرن شده اند، حروف ممکن است که زیبا یا جالب ، سنتی ، سرگرم کننده، بدون تغییر یا مدرن باشد. در هر حال از چند فونت به طور همزمان استفاده نکنید. اگر می خواهید که کار شما حرفه ای به نظر برسد، باید فونت …

ضروریات تجربه کاربری (UX) برای طراحی صفحات وب

ضروریات تجربه کاربری (UX) برای طراحی صفحات وب

یکشنبه 2 تیر 1398

محبوبه اردکانی زاده

اغلب طراحان وب، به استفاده از اصول تجربه کاربری (User Experience) برای طراحی صفحات وب اهمیت می‌دهند. بهبود و یا طراحی تجربه کاربری یک وب‌سایت، به یک بخش مهم از فرایند پروژه توسعه و طراحی وب تبدیل شده است. در دوران گذشته، اغلب طراحان، وب‌سایت‌ها را مطابق آنچه مشتری تمایل داشت ببیند طراحی می‌کردند، و صرفا آنچه مشتری فکر می‌کرد مورد توجه طراح بود. آنچنان دانشی به کار گرفته نمی‌شد، و اغلب طراحان وب هم صرفا بدلیل اینکه آنچه مشتری می‌خواست به دستش می‌رساندند، موفق می‌شدند. حالا چه نتیجه خوب بود، چه بد. نمونه‌های رابط گرافیکی کاربر … اغلب طراحان وب، به استفاده از اصول تجربه کاربری (User Experience) برای طراحی صفحات وب اهمیت می‌دهند. بهبود و یا طراحی تجربه کاربری یک وب‌سایت، به یک بخش مهم از فرایند پروژه توسعه و طراحی وب تبدیل شده است. در دوران گذشته، اغلب طراحان، وب‌سایت‌ها را مطابق آنچه مشتری تمایل …

۶ روش برای آن که منتقد طرح خود باشید

۶ روش برای آن که منتقد طرح خود باشید

پنج‌شنبه 30 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

نقد شدن برای هر طراحی می‌تواند استرس‌زا باشد. با وجود اینکه ممکن است نقطه نظرات فشار و استرس به همراه داشته باشند، اما گاهی به قدری سازنده هستند که پس از اعمال آنها، طرح با کیفیت‌تری خواهید داشت. همکاری گروهی یکی از نشانه‌های روند طراحی جدید است. طراحان امروزه نمی‌توانند شش ماه ناپدید شوند و هنگامی پدیدار گردند که نمونه اولیه کار خود را آماده کرده‌اند. نداشتن تیمی که بازخورد (feedback) دائم و همیشگی ارائه دهد،مانند این است که شما در تاریکی بخواهید جهت یابی درستی داشته باشید که بسیار سخت و گاهی غیرممکن است. علاوه بر اینکه باید … نقد شدن برای هر طراحی می‌تواند استرس‌زا باشد. با وجود اینکه ممکن است نقطه نظرات فشار و استرس به همراه داشته باشند، اما گاهی به قدری سازنده هستند که پس از اعمال آنها، طرح با کیفیت‌تری خواهید داشت. همکاری گروهی یکی از نشانه‌های روند طراحی جدید است. طراحان امروزه …

چگونه برای عکس مستند یا خبری Caption بنویسیم؟

چگونه برای عکس مستند یا خبری Caption بنویسیم؟

سه‌شنبه 28 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

Photo Caption  یا Cutline چند سطر متن است که برای شرح و توصیف  عکس مستند یا خبری استفاده می‌شود. نوشتن Caption درست، مشکل بسیاری از عکاسان است. در سطحی بالاتر، نوشتن Caption عالی، هنری است که نه تنها به ارزش عکس اضافه می‌کند بلکه فقط از برخی عکاسان برمی آید. مطلبی که در ادامه می‌خوانید، شرحی است بر اهمیت Caption عکس، روش نوشتن آن و ذکر نکاتی که برای نوشتن یک Caption خوب لازم است. در برخی منابع Caption و Cutline دو اصطلاح متفاوت هستند: Caption به توضیح یا عنوان کوتاه عکس گفته می‌شود و Cutline به توضیح کامل عکس. مثلاً در زیر عکس ملاقات رئیس جمهور با مهمانان خارجی ابتدا عنوان عکس … Photo Caption  یا Cutline چند سطر متن است که برای شرح و توصیف  عکس مستند یا خبری استفاده می‌شود. نوشتن Caption درست، مشکل بسیاری از عکاسان است. در سطحی بالاتر، نوشتن Caption عالی، هنری است که نه تنها به ارزش عکس اضافه می‌کند بلکه فقط از برخی عکاسان برمی آید. مطلبی که در ادامه …

۹ گرایش پرطرفدار طراحی گرافیک

۹ گرایش پرطرفدار طراحی گرافیک

دوشنبه 27 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

در این مطلب می‌خواهیم تمامی گرایش های پرطرفدار طراحی گرافیک را به شما معرفی کنیم. این گرایش‌ها شامل تکنیک‌های ترکیبی، تایپوگرافی، طراحی و قالب‌بندی و حتی سینماگراف هستند. رنگ‌های زنده، جسور و چشم‌گیر در سال‌های گذشته بسیاری از طراحان از رنگ‌های کم ریسک و خنثی در طراحی‌ها و ترکیب‌های رنگی استفاده می‌کردند. استفاده از این رنگ‌ها درواقع به‌منظور خلق طرحی مرتب و منظم بوده است. در این سال‌ها شاهد حضور رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، مشکی و طیف طوسی در اکثر طراحی‌ها بوده‌ایم؛ اما حالا در سال ۲۰۱۷ انتظار داریم … در این مطلب می‌خواهیم تمامی گرایش های پرطرفدار طراحی گرافیک را به شما معرفی کنیم. این گرایش‌ها شامل تکنیک‌های ترکیبی، تایپوگرافی، طراحی و قالب‌بندی و حتی سینماگراف هستند. رنگ‌های زنده، جسور و چشم‌گیر در سال‌های گذشته بسیاری از طراحان از رنگ‌های کم ریسک …

هر آنچه باید در مورد هویت برند بدانید!

هر آنچه باید در مورد هویت برند بدانید!

سه‌شنبه 21 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

هویت برند، نمایش بصری ارزش‌ها و شخصیت یک کسب‌وکار است و می‌توان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد. همان‌طور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ هویت برند نیز شناسه‌ای است که چهره‌ی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را نمایش می‌دهد. هویت برند، ارتباط نزدیک و متقابلی با طراحی برند دارد، اما صرفاً به مراحل طراحی محدود نمی‌شود. می‌توانیم بگوییم که هویت برند، بدنه‌ی اصلی یک سازمان است. هر شرکت یا سازمان، به‌دنبال ارائه‌ی محصولات متمایزی است که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. هویت … هویت برند، نمایش بصری ارزش‌ها و شخصیت یک کسب‌وکار است و می‌توان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد. همان‌طور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ هویت برند نیز شناسه‌ای است که چهره‌ی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را …

چگونه لوگو سرنوشت یک برند را تغییر می دهد؟

چگونه لوگو سرنوشت یک برند را تغییر می دهد؟

شنبه 18 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

اگر با یک طراح حرفه‌ای آشنا باشید و از او سوال کنید که سخت ترین پروژه های کاری خود را نام ببرد، بدون شک خواهد گفت پروژه های طراحی لوگو، چراکه لوگو وظیفه‌ی جاودانه کردن یک برند را در ذهن مخاطبانش دارد.  از نظر مدیران سنتی، لوگو یک عکس و نوشته‌ای از نام یک برند است، اما حرفه‌ای های مدیریت به خوبی می‌دانند که لوگو عصاره محتوا و درون مایه یک کسب و کار است، به بیان دقیق‌تر لوگو می‌بایست در کمتر از یک ثانیه، یک برند را در ذهن مخاطب جاودانه کند. در ادامه این مطلب به این نکته اشاره می‌شود که چگونه یک لوگوی استاندارد می‌تواند یک کسب و کار … اگر با یک طراح حرفه‌ای آشنا باشید و از او سوال کنید که سخت ترین پروژه های کاری خود را نام ببرد، بدون شک خواهد گفت پروژه های طراحی لوگو، چراکه لوگو وظیفه‌ی جاودانه کردن یک برند را در ذهن مخاطبانش دارد.  از نظر مدیران سنتی، لوگو یک عکس و نوشته‌ای از نام یک برند است، اما …