چرا طراحی لوگو برای هر سازمانی حیاتی است؟
پنجشنبه 8 آذر 1397
محبوبه اردکانی زاده
تقریبا همه کسبوکارها دارای یک لوگوی اختصاصی هستند که نشان دهندهی ارزشها و ویژگیهایش در بازار و در میان عموم است. اما تمامی لوگوها اثربخشی مورد نظر را ندارند. طراحی لوگو اغلب نقش مهمی در بازاریابی سازمان و کسبوکارها در بازار رقابتی امروز ایفا میکند. در ادامه توضیح میدهیم که چطور طراحی لوگو، ارزش برند و کسبوکار شما را افزایش میدهد.
هویت برند
به گفته یک سایت بازاریابی لوگو موثرترین ابزار برندینگ است تا بتوانید هویت برند خود را در بازار بسازید. اگر لوگوی شما بتواند پیامتان را بطور موثر و گیرا منتقل کند، کمک میکند برای کسبوکار خود هویتی منحصر به فرد خلق کنید. فراموش نکنید لوگوها بر روی تمامی ابزارهای بازاریابی از جمله وبسایت، کارت تجاری، نوشت افزار و بروشورها چاپ میشوند. با این حضور گسترده، مخاطب کم کم به لوگوی شما و نهایتا به کیفیت بالای محصولات و خدمات وابسته میگردد پس لوگو قدرتمندترین روش خلق هویت برند باقی میماند.
شناخت
هر سازمان با هدف معرفی بیشتر محصولات به مشتریان بالقوه و بالفعل کار میکند. شرکتها اغلب به دنبال شناساندن بیشتر استانداردهای بالای خدمات و کالاهایشان هستند، و تمایل دارند مشتریان (بالقوه و بالفعل) کسبوکارشان را جدی بگیرند. سایت clapboom میگوید لوگو نماد کسبوکار شماست و اینکه چطور شناخته شوید. لوگو در به رسمیت شناختن محصولات و خدمات با کیفیت بالا نقشی اساسی بازی میکند.
علاوه بر این، یک لوگوی حرفهای در ایجاد حس اطمینان خاطر بین مصرفکنندگان نقش بسزایی دارد، همچنین به افزایش ارزش برند کمک میکند تا مصرفکنندگان بتوانند به سرعت آن را به یاد آورند. فراموش نکنید وقتی مردم لوگوی شما را میبینند تجربه، احساس و سلیقهی خودشان را نگاه میکنند.
حرفهای بودن
مزیت دیگر لوگو این است که رویکرد حرفهای برند شما در اجرای کسبوکارتان را نشان میدهد. اغلب مردم لوگویی با کیفیت بالا را به کیفیت خدمات آن شرکت ربط میدهند. بنابراین یک لوگوی حرفهای و گیرا در معنا بخشیدن به کسبوکار مهم است.
پیشی گرفتن در رقابت
زمانیکه لوگوی خود را طراحی کردید، طرح حرفهای آن براحتی توجه مردم را جلب میکند. این امر منجر به جذب سهم زیادی از بازار میشود. از آنجاییکه مشتری کیفیت طراحی لوگو را با کیفیت محصولات و خدمات مرتبط میداند، لوگو بعنوان مزیتی رقابتی در بازار محسوب میگردد. تمام بزرگان عرصهی جهانی از لوگو صرفا با هدف حفظ رقابت استفاده میکنند.
لوگو صرفا یک “تصویر” نیست بلکه عنصر مهمی در مدیریت شهرت کسبوکار شماست، که باید تنها به وسیلهی طراحان حرفه ای گرافیک و افراد متخصص در این زمینه طراحی گردد.
منبع: ponisha.ir