نکات مهم در طراحی لوگو مواد غذایی

یکشنبه 7 بهمن 1397

محبوبه اردکانی زاده

طراحی و ایجاد نام تجاری یک نماینده برای معرفی کل برند شماست و براحتی باید نشان دهنده ی نوع فعالیت و پیام اصلی برندتان باشد. طراحی لوگو مواد غذایی نیز مانند سایر کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بتواند به نوعی نشان دهنده ی کیفیت و تازگی و برتری مواد غذایی باشد. به عبارت دیگر، طراحی لوگو مواد غذایی مانند یک روبان و برچسب می باشد که تمام برند را در بر دارد و باعث تشخیص و ماندگاری نام شما در ذهن خواهد بود. 

طراحی لوگو مواد غذایی ظریف گرافیک

الهام گرفتن از سایر نمونه های طراحی لوگو مواد غذایی

هیچ چیز در دنیای گرافیک و طراحی لوگو، مانند دیدن نمی تواند به شما کمک کند تا بتوانید در طراحی لوگو یا هر نوع طراحی دیگر به موفقیت دست پیدا کنید. بدون شک در اینجا منظور دیدن تنها نیست، بلکه هدف از دیدن نمونهطراحی لوگو مواد غذایی سایر برندها، تجزیه و تحلیل کم و کاستی ها و نقاط قوت و ضعف آنها و در نهایت الهام گرفتن از نمونه های موفق در این زمینه می باشد. هیچ وقت فراموش نکنید که الهام گرفتن با کپی کردن تفاوت زیادی دارد. به نحوه ی قرار گرفتن نام برند، متن، رنگ، اشکال هندسی و خطوط در طراحی لوگو دقت کنید .

طراحی لوگو مواد غذایی

در طراحی لوگو مواد غذایی، طوفان مغزی ایجاد کنید

طوفان مغزی یکی از بهترین روش ها برای دست یافتن به طراحی لوگو موفق و منحصر به فرد می باشد و میتواند کمک زیادی در طراحی لوگو مواد غذایی و حرفه ای داشته باشد. تمام طرح ها و ایده هایی که در ذهن دارید را روی کاغذ رسم کنید و کوچکترین و پیش پا افتاده ترین ایده ها را در کنار هم قرار دهید. شک نکنید که وقتی تمام ایده ها مانند طوفان در کنار هم قرار میگیرند، می توانند بهترین نتایج را در قالب یک یا دو طرح ایجاد کنند و در این مرحله روی بالا بردن کیفیت طرح های نهایی وقت بگذارید.

طراحی لوگو ظریف گرافیک

در حین طراحی لوگو به هدف برند فکر کنید

این نکته را همیشه بخاطر داشته باشید که طراحی لوگو مواد غذایی تنها قرار دادن چند خط و متن و انتخاب رنگ و در نهایت ایجاد المان منحصر به فرد نیست، بلکه هدف در طراحی لوگو بیان پیام اصلی برند و ماندگاری آن در ذهن مخاطب می باشد. به همین خاطر در تمام مراحل طراحی لوگو چه انتخاب رنگ، اشکال هندسی، متن و چه ساختار کلی طرح باید به هدف برند توجه کنید.

لوگو

بازی با اشکال در طراحی لوگو

اشکال تاثیر زیادی در احساسات مخاطب دارد و یک طراح گرافیک علاوه بر داشتن دانش و تسلط بر نرم افزارهای طراحی، باید تا حد زیادی از روانشناسی اشکال هندسی  اطلاعات داشته باشد و بر این اساس فرآیند طراحی لوگو را تکمیل کند. برای مثال دایره در طراحی لوگو برندهای مربوط به محصوصلات زنانه بسیار تاثیرگذار می باشد و در مقابل مثلث که نشان قدرت می باشد، در برندهای مردانه کاربرد دارد. سعی کنید با نگاه کردن به نمونه های موفق در طراحی لوگو مواد غذایی ، اشکال هندسی مناسبی را انتخاب کنید.

طراحی لوگو حرفه ای

انتخاب متن هوشمندانه

نه تنها رنگ و خطوط و اشکال هندسی در موفقیت و ماندگاری لوگو در ذهن تاثیر گذار می باشد، بلکه تایپوگرافی و انتخاب فونت می تواند احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید علاوه بر زیبایی متن، به خوانا بودن آن و بیان پیام اصلی برند مواد غذایی توجه داشته باشید.

توجه به مقیاس در طراحی لوگو مواد غذایی

با توجه به اینکه مواد غذایی در بسته بندی ها با ابعاد و جنس های مختلفی نگهداری میشوند و لوگو یکی از مهم ترین المان ها در طراحی بسته بندی مواد غذایی به شمار می آید، در نتیجه باید خوانایی و وضوح لوگو را در ابعاد مختلف بسنجید. گاهی اوقات یک لوگو بر روی بیلبورد و تبلیغات محیطی با سایز بزرگ چاپ میشود و گاهی روی خودکارهای تبلیغاتی.

طراحی لوگو خلاقانه ظریف گرافیک

انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو مواد غذایی

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو مواد غذایی انتخاب رنگ مناسب می باشد و باید رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده ی طراوت و کیفیت بالای مواد غذایی باشد. حفظ سادگی و عدم استفاده از رنگ های پیچیده و شلوغ، در کنار همخوانی با هدف اصلی برند از جمله نکات مهمی هستند که در حین طراحی لوگو باید به آنها توجه ویژه ای داشت.

لوگو مواد غذایی

ایجاد خلاقیت در طراحی لوگو مواد غذایی

همان طور که بارها اشاره کرده ایم، زمانی می توان لقب موفق را به طراحی لوگو اختصاص دهیم که طراحی کاملا خلاقانه و منحصر به فرد انجام داده باشیم. 

 

منبع: zarifgraphic.com

 

دیدگاه شما