اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار تا چه میزان قابل لمس است؟

دوشنبه 26 شهریور 1397

محبوبه اردکانی زاده

اهمیت لوگوی حرفه ای

لوگوی حرفه ای و یا صرفا داشتن لوگو نشان دهنده برند کسب و کار از طریق استفاده از شکل ، فونت ، رنگ و یا تصاویر است . یک لوگو رای جلب اعتماد و شناخت و تحسین یک شرکت یا محصول، کارایی دارد. از این رو اهمیت لوگوی حرفه ای برای کسب و کار بسیار زیاد است.

بیایید صادق باشیم: ما همیشه بر اساس برداشت های اول قضاوت هایی را درباره افراد انجام می دهیم.

برای مثال، اگر ببینید که رزومه روی یک برگه ی و چروک و لکه دار نوشته شده است، احتمالا از با مصاحبه با کارجوی صاحب آن رزومه صرف نظر خواهید کرد.  درحقیقت، احتمال این است که بدون توجه به واجد شرایط بودن آن متقاضی ، مصاحبه با متقاضیانی را ترجیح دهید که رزومه کاری خوش طرح و مرتبی دارند. کارجو نیز ممکن است تعجب کند. که چرا در پیدا کردن شغل مشکل دارد. حال آنکه مصاحبه خوبی داشته و دارای تجربه و مهارت فروانی است.

اولین برداشت از لوگو

همین اصولدر مورد اولین برداشتی که مشتریان بالقوه، تامین کنندگان و شرکای تجاری در مورد کسب و کار شما دارند، صادق است. آنها قضاوت سریعی درباره اینکه آیا با شما کار کنند یا نه خواهند داشت. که تا حدودی به میزان حرفه ای به نظر رسیدن شما ( یعنی داشتن لوگوی حرفه ای ) در نگاه اول ، بستگی دارد. همانطور که صاحب کسب و کار از مصاحبه با متقاضی دارای رزومه ی بد شکل صرف نظر می کند، مشتریان نیز در صورت عدم اعتماد در نگاه اول همان کار را درباره ی شما خواهند کرد. و فارغ از آنکه چقدر واجد شرایط همکاری هستید، با فرد یا کسب و کار دیگری داد و ستد خواهند داشت.

اهمیت لوگوی حرفه ای و خوب خیلی بیشتر از تاثیرگذرای مثبت در نگاه اول استلوگوی حرفه ای می تواند تأثیر پایداری بر روی شرکت شما داشته باشد.

اهمیت لوگوی حرفه ای و  خوب

  1. شکل دهی اعتماد اولیه

قبل ازاینکه مشتری وارد فروشگاه یا وارد وبسایت شما شود ، یک تصویر اولیه در مورد شرکت شما در ذهن خود تشکیل داده اند که  تا حدی توسط لوگو بوده است. در صورت داشتن لوگوی حرفه ای احتمال بیشتری دارد که بتوانید مشتریان را در مورد حرفه ای بودن کسب وکار خود متقاعد کنید.

  1. جذب مشتریان جدید

یک لوگوی موثر و به یاد ماندنی می تواند مشتریان رابه داد و ستد با شما تشویق کندو یا در زمان مناسب موجب زنده شدن یاد شما در خاطر مشتری شود. مطمئن شوید که کسب وکار شما بهترین چهره ی خود را به نمایش می گذارد.

  1. پیشی گرفتن از رقبا

اگر دفاتر خود را بررسی کنید تعداد زیادی از شرکت های فراموش شده را خواهید دید. متمایز کردن خودتان از رقبا با یک لوگویخوب برای به دست آوردن مشتریان بالقوه ضروری است پس از بررسی حوزه ی رقابت، مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما به گونه ای است که کمک می کند تا در رقابت پیشتاز باشید.

برای مطالعه بیشتر:

اصول و طراحی لوگو

طراحی لوگوی قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک

چگونه یک لوگوی حرفه ای طراحی کنیم؟ 

  1. داشتن مشتریان دائمی و وفادار

اجازه ندهید که رقبا بهترین مشتریان شما را از چنگ تان در آورند. اگر برند و لوگوی شما قابل اطمینان باشد، کمتر احتمال دارد که مشتریان به دنبال کسب و کاری باشند که یک تصویر جذاب دارد.

  1. ایجاد اعتماد بر مبنای تخصص

یک لوگوی حرفه ای به مشتریان نشان می دهد که کارتان را خوب انجام می دهید. اما یک لوگوی در هم و بر هم، خسته کننده یا ضعیف، کمبود توانایی و دانش را نشان می دهد. و باعث از بین رفتن اعتبار و کم شدن اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات می گردد.

اهمیت لوگوی حرفه ای زمانی مشخص می گردد که شما به خوبی در خاطر مشتریان نقش بسته باشیدبرای این منظور می بایست لوگوی حرفه ای داشته باشید.

اهمیت طراحی لوگو برای یک کسب و کار

لوگوها یک جنبه مهم در بازاریابی کسب و کار هستند. لوگو همانطور که نماینده ی گرافیکی شرکت است، یک نام تجاری را به یک برند تبدیل می کند و تنها نماینده شرکت در بازار هدف می شود. به همین دلیل، لوگویی که خوب طراحی شده، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی کلی هر شرکت است.

هدف

آرم های شرکت ها به عنوان “نشان” یک شرکت در نظر گرفته می شوند: نمایشگر گرافیکی هویت منحصر به فرد این شرکت است و از طریق رنگ ها و فونت ها و تصاویر آنها اطلاعات ضروری در مورد یک شرکت را ارائه می دهد که به مشتریان کمک می کند بانام تجاری اصلی، شرکت را شناسایی کنند. لوگوها یک راه کوتاه برای اشاره به شرکت در تبلیغات و روش های بازاریابی هستند؛ همچنین آنها یک نقطه ی هدف برای فونت های مختلف، رنگ ها و انتخاب های طراحی در انواع بازاریابی کسب و کار ارائه می دهند.

اصول طراحی

آرم های خوب باید برای مشتریان بالقوه منحصر به فرد و قابل درک باشد. گرچه انتخاب های بسیار زیادی برای رنگ، عناصر بصری و تایپوگرافی وجود دارد، به طور کلی یک لوگو باید درباره برخی اطلاعات در مورد شرکت کمکی ارائه دهد یا به طریقی طراحی شود که در مورد این شرکت یا صنعتش معنای خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، شرکت های پیشرفته و شرکت های فن آوری، تمایل به داشتن آرم های زاویه ای برای انتقال سرعت دارند، در حالی که شرکت های خدمات گرا آرم های گرد را برای ارائه خدمات و اعتماد به مشتریان متمرکز کرده اند.

هویت نام تجاری

لوگوها جزء مهم بصری هویت کلی برند شرکت هستند. لوگو در لوازم التحریر، وب سایت ها، کارت های کسب و کار و تبلیغاتی ظاهر می شود. به همین دلیل، آرم درست طراحی شده به خوبی می تواند در موفقیت کسب و کار کمک کند، در حالی که یک لوگو معمولی می تواند به ناامیدی و غیرفعال کردن مشتریان بالقوه منجر شود. با این حال، لوگو باید با سایر جنبه های بصری شرکت هماهنگ باشد. به همین دلیل یک لوگو واحد پایه ای از یک نام تجاری بزرگتر است که شامل فونت های شرکت، رنگ ها و دستورالعمل های طراحی است.

بازگشت سرمایه

همانطور که درباره مشتریان دائم می دانید، علاقه و اعتماد به یک برند خاص، موجب می شود که مشتریان برای روبه رو شدن دوباره با یک لوگو (کسب و کار) با احتمال بیشتری پاسخ مثبت بدهند. که این موضوع خود به طور بالقوه منجر به افزایش فروش یا اعتبار برند در بازار هدف خواهد شد. علاوه بر این، یک لوگو به خوبی طراحی شده مستلزم درجه ای از حرفه ای بودن و شایستگی است که می تواند به هدایت مشتریان جدید بالقوه در انتخاب کسب و کار شما، به جای رقیب با هر آرم یا الگوی متعارف کمک کند.

اشتباهات رایج

کسب و کارهای کوچک معمولا لوگوهایشان را با سرعت و کیفیت کم طراحی میکنند، به اندازه و موقعیت و محیط آن به اندازه ی کافی توجه نمیکنند. لوگویی که طراحی میکنند، با متریالی که آن را به تصویر میکشد در تضاد است و هماهنگی ندارد. برای کسب کار خود سعی کنید از ساخت انواع مختلف آرم برای اهاف خاص مثل(سربرگ و کارت ویزیت و… ) یا داشتن آرم های مشابه برای اهداف چاپی و انلاین اجتناب کنید. سعی شود برای همه ی مقاصد از یک لوگو استفاده شود.

 

منابع: tasvirgap.com, cstland.com

 

دیدگاه شما