تفاوت لنز های سینمایی و عکاسی

تفاوت لنز های سینمایی و عکاسی

چهارشنبه 23 آبان 1397

محبوبه اردکانی زاده

لنزهای سینمایی چه تفاوتی با لنز‌های عکاسی دارد. اساساً چرا باید از لنز‌های سینمایی استفاده کرد در حالی‌که با لنزهای عکاسی می‌توان ویدئوهای باکیفیت و مطلوبی را خلق کرد. اغلب افرادی که در اختیار دارند بر این باورند که با لنز‌های عکاسی‌ای که در اختیار دارند می‌توانند ویدئوهایی با کیفیت و وضوح بالایی را به ثبت برسانند و نیازی به لنز‌های سینمایی نیست، چرا که لنز‌های still یا همان لنز‌های عکاسی به خوبی کار خود را انجام می‌دهند. در ادامه سعی شده است با بررسی تفاوت‌های لنز‌های Still و Cine مزیت استفاده از لنز‌های Cine برای … لنزهای سینمایی چه تفاوتی با لنز‌های عکاسی دارد. اساساً چرا باید از لنز‌های سینمایی استفاده کرد در حالی‌که با لنزهای عکاسی می‌توان ویدئوهای باکیفیت و مطلوبی را خلق کرد. اغلب افرادی که در اختیار دارند بر این باورند که با لنز‌های عکاسی‌ای که در اختیار دارند …

ضعف طراحی پوسترهای سینمایی از کجاست؟

ضعف طراحی پوسترهای سینمایی از کجاست؟

شنبه 12 آبان 1397

محبوبه اردکانی زاده

یک طراح معتقد است، اگر مشکلی در طراحی پوستر برای سینما هست، نمی‌توان گناه آن را به گردن گرافیست‌ها انداخت یا سفارش‌دهنده‌ها را مقصر دانست؛ موفقیت در این عرصه نیازمند یک تعامل دوطرفه است. بهزاد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره طراحی پوستر در سینما اظهار کرد: پوستر باید مفهومی را در خود داشته باشد که مُبلغ فیلم و راهی برای جذب مخاطب برای آن باشد. اگر کارگردان و تهیه‌کننده به توانایی گرافیستی که برای طراحی پوستر فیلم انتخاب کرده‌اند، ایمان داشته باشند مشکل زیادی پیش نمی‌آید و … یک طراح معتقد است، اگر مشکلی در طراحی پوستر برای سینما هست، نمی‌توان گناه آن را به گردن گرافیست‌ها انداخت یا سفارش‌دهنده‌ها را مقصر دانست؛ موفقیت در این عرصه نیازمند یک تعامل دوطرفه است. بهزاد خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان …

گرافیک سینما فقط پوستر نیست!

گرافیک سینما فقط پوستر نیست!

دوشنبه 30 مهر 1397

محبوبه اردکانی زاده

رفتن به سینما و دیدن فیلم اغلب برایم توام با یک هیجان است، هیجانی که از درب ورود تا ساعت ها یا روزها ( البته برای معدودی از فیلم ها)  بعد از دیدن فیلم نیز همراه من می ماند. یکی از دلایل این هیجان ربط به فضول بودن چشمهایم دارد که البته فکر می کنم این یک بیماری ویروسی بین طراحان گرافیک یا افرادی است که با تصاویر سروکار دارند. کارکردن با تصاویر، چیدمان یا انتخاب آنها یکی از کارهای طراحان گرافیک است. در واقع تصور همه این است که گرافیک سینما پوستر و پلاکارد است (که آن هم در حال حاضر وضع بسیار تاسف آوری دارد و اغلب آنها نیز کپی های بسیار غیرحرفه ای از … رفتن به سینما و دیدن فیلم اغلب برایم توام با یک هیجان است، هیجانی که از درب ورود تا ساعت ها یا روزها ( البته برای معدودی از فیلم ها)  بعد از دیدن فیلم نیز همراه من می ماند. یکی از دلایل این هیجان ربط به فضول بودن چشمهایم دارد که البته فکر می کنم این یک بیماری ویروسی بین طراحان …