چگونه برای عکس مستند یا خبری Caption بنویسیم؟

چگونه برای عکس مستند یا خبری Caption بنویسیم؟

سه‌شنبه 28 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

Photo Caption  یا Cutline چند سطر متن است که برای شرح و توصیف  عکس مستند یا خبری استفاده می‌شود. نوشتن Caption درست، مشکل بسیاری از عکاسان است. در سطحی بالاتر، نوشتن Caption عالی، هنری است که نه تنها به ارزش عکس اضافه می‌کند بلکه فقط از برخی عکاسان برمی آید. مطلبی که در ادامه می‌خوانید، شرحی است بر اهمیت Caption عکس، روش نوشتن آن و ذکر نکاتی که برای نوشتن یک Caption خوب لازم است. در برخی منابع Caption و Cutline دو اصطلاح متفاوت هستند: Caption به توضیح یا عنوان کوتاه عکس گفته می‌شود و Cutline به توضیح کامل عکس. مثلاً در زیر عکس ملاقات رئیس جمهور با مهمانان خارجی ابتدا عنوان عکس … Photo Caption  یا Cutline چند سطر متن است که برای شرح و توصیف  عکس مستند یا خبری استفاده می‌شود. نوشتن Caption درست، مشکل بسیاری از عکاسان است. در سطحی بالاتر، نوشتن Caption عالی، هنری است که نه تنها به ارزش عکس اضافه می‌کند بلکه فقط از برخی عکاسان برمی آید. مطلبی که در ادامه …

۹ گرایش پرطرفدار طراحی گرافیک

۹ گرایش پرطرفدار طراحی گرافیک

دوشنبه 27 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

در این مطلب می‌خواهیم تمامی گرایش های پرطرفدار طراحی گرافیک را به شما معرفی کنیم. این گرایش‌ها شامل تکنیک‌های ترکیبی، تایپوگرافی، طراحی و قالب‌بندی و حتی سینماگراف هستند. رنگ‌های زنده، جسور و چشم‌گیر در سال‌های گذشته بسیاری از طراحان از رنگ‌های کم ریسک و خنثی در طراحی‌ها و ترکیب‌های رنگی استفاده می‌کردند. استفاده از این رنگ‌ها درواقع به‌منظور خلق طرحی مرتب و منظم بوده است. در این سال‌ها شاهد حضور رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید، مشکی و طیف طوسی در اکثر طراحی‌ها بوده‌ایم؛ اما حالا در سال ۲۰۱۷ انتظار داریم … در این مطلب می‌خواهیم تمامی گرایش های پرطرفدار طراحی گرافیک را به شما معرفی کنیم. این گرایش‌ها شامل تکنیک‌های ترکیبی، تایپوگرافی، طراحی و قالب‌بندی و حتی سینماگراف هستند. رنگ‌های زنده، جسور و چشم‌گیر در سال‌های گذشته بسیاری از طراحان از رنگ‌های کم ریسک …

هر آنچه باید در مورد هویت برند بدانید!

هر آنچه باید در مورد هویت برند بدانید!

سه‌شنبه 21 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

هویت برند، نمایش بصری ارزش‌ها و شخصیت یک کسب‌وکار است و می‌توان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد. همان‌طور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ هویت برند نیز شناسه‌ای است که چهره‌ی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را نمایش می‌دهد. هویت برند، ارتباط نزدیک و متقابلی با طراحی برند دارد، اما صرفاً به مراحل طراحی محدود نمی‌شود. می‌توانیم بگوییم که هویت برند، بدنه‌ی اصلی یک سازمان است. هر شرکت یا سازمان، به‌دنبال ارائه‌ی محصولات متمایزی است که از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. هویت … هویت برند، نمایش بصری ارزش‌ها و شخصیت یک کسب‌وکار است و می‌توان از آن برای ایجاد احساسات خاص در مخاطبان استفاده کرد. همان‌طور که هویت شخصی، شما را به انسانی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند؛ هویت برند نیز شناسه‌ای است که چهره‌ی منحصربه‌فرد کسب‌وکار شما را …

چگونه لوگو سرنوشت یک برند را تغییر می دهد؟

چگونه لوگو سرنوشت یک برند را تغییر می دهد؟

شنبه 18 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

اگر با یک طراح حرفه‌ای آشنا باشید و از او سوال کنید که سخت ترین پروژه های کاری خود را نام ببرد، بدون شک خواهد گفت پروژه های طراحی لوگو، چراکه لوگو وظیفه‌ی جاودانه کردن یک برند را در ذهن مخاطبانش دارد.  از نظر مدیران سنتی، لوگو یک عکس و نوشته‌ای از نام یک برند است، اما حرفه‌ای های مدیریت به خوبی می‌دانند که لوگو عصاره محتوا و درون مایه یک کسب و کار است، به بیان دقیق‌تر لوگو می‌بایست در کمتر از یک ثانیه، یک برند را در ذهن مخاطب جاودانه کند. در ادامه این مطلب به این نکته اشاره می‌شود که چگونه یک لوگوی استاندارد می‌تواند یک کسب و کار … اگر با یک طراح حرفه‌ای آشنا باشید و از او سوال کنید که سخت ترین پروژه های کاری خود را نام ببرد، بدون شک خواهد گفت پروژه های طراحی لوگو، چراکه لوگو وظیفه‌ی جاودانه کردن یک برند را در ذهن مخاطبانش دارد.  از نظر مدیران سنتی، لوگو یک عکس و نوشته‌ای از نام یک برند است، اما …

اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربری

اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربری

پنج‌شنبه 16 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

رابط کاربری همان‌طور که از نامش پیداست رابط بین کاربر و سایت یا اپلیکیشن است. هر نوع اشتباه در طراحی آن، تمام تلاش شمارا هدر می‌دهد. برای جلوگیری از بروز این اشتباهات، بهتر است با چند مورد از رایج‌ترین خطاها و نحوه جلوگیری از تکرار آن‌ها آشنا شوید. اگر ساده بگوییم، رابط کاربری روشی است که سایت با کاربر تعامل دارد و شامل تعامل انسان-کامپیوتر، منطق ارتباط و همچنین ظاهر است. کاربردی بودن نحوه ارائه ایده‌ها و محصولات به کاربر، مهم‌تر از زیبایی سایت یا اپلیکیشن خواهد بود. هدف از رابط کاربری (UI) این است که محصول را به بهترین شکل و … رابط کاربری همان‌طور که از نامش پیداست رابط بین کاربر و سایت یا اپلیکیشن است. هر نوع اشتباه در طراحی آن، تمام تلاش شمارا هدر می‌دهد. برای جلوگیری از بروز این اشتباهات، بهتر است با چند مورد از رایج‌ترین خطاها و نحوه جلوگیری از تکرار آن‌ها آشنا شوید. اگر ساده بگوییم، …

٥ اصل جذابیت وب سایت

٥ اصل جذابیت وب سایت

جمعه 10 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

چطور چیزی را «بامزه» یا «جذاب» می‌کنید؟ آیا اصول جذابیت وب‌سایت را می شناسید؟ شاید شما نیز همانند بسیاری از افراد دیگر به دلیل قرار گرفتن در دنیای بزرگ‌ترها فراموش کرده‌اید چطور می‌توانید با احساسات درونی خود ارتباط برقرار کنید و با دید دیگری به مسائل بنگرید و همانند کودکی، طرحی «بامزه» ارائه دهید. شاید هم از آن دسته افرادی هستید که مشکلی با این موضوع ندارند و هر چی به ذهنشان وارد می‌شود را ارائه می‌دهند، البته به شرطی که مناسب شرایط باشد. فرقی نمی‌کند تجربه و پیشینه شما در زمینه طراحی چگونه است، تلاش برای تبدیل … چطور چیزی را «بامزه» یا «جذاب» می‌کنید؟ آیا اصول جذابیت وب‌سایت را می شناسید؟ شاید شما نیز همانند بسیاری از افراد دیگر به دلیل قرار گرفتن در دنیای بزرگ‌ترها فراموش کرده‌اید چطور می‌توانید با احساسات درونی خود ارتباط برقرار کنید و با دید دیگری به مسائل …

١٠ دلیل برای استفاده از گرادینت (gradient) در طراحی

١٠ دلیل برای استفاده از گرادینت (gradient) در طراحی

پنج‌شنبه 9 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

سال‌ها، سبک طراحی‌ها یکنواخت و حداقلی بودند؛ اما مجدداً gradient مورد استقبال قرارگرفته‌اند. هر طرف نگاه کنید، طراحان با fading رنگ‌ها زیبایی‌های بصری ایجاد می‌کنند و مخاطبان را به سمت خود جذب و طرحی ایجاد می‌کنند که ارزش نگاه کردن دارد. اگر شما از طرفداران گرادینت یا تدارج رنگی یا لایه‌بندی کردن رنگ‌ها نیستید، بهتر است در این زمینه تجدیدنظر کنید. برای متقاعد کردن شما، ۱۰ دلیل برای استفاده gradient ذکر می‌کنیم تا علاقهٔ استفاده از آن برای طراحی در سایت‌ها در شما ایجاد شود. ۱. پس‌زمینه‌ها باعث جذابیت می‌شوند گرادینت باعث … سال‌ها، سبک طراحی‌ها یکنواخت و حداقلی بودند؛ اما مجدداً gradient مورد استقبال قرارگرفته‌اند. هر طرف نگاه کنید، طراحان با fading رنگ‌ها زیبایی‌های بصری ایجاد می‌کنند و مخاطبان را به سمت خود جذب و طرحی ایجاد می‌کنند که ارزش نگاه کردن دارد. اگر شما از طرفداران گرادینت …

چگونه مداد رنگی ها را ترکیب کنیم ؟

چگونه مداد رنگی ها را ترکیب کنیم ؟

چهارشنبه 8 خرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

مداد رنگی ها به راحتی قابلیت ترکیب دارند. برای استفاده از بهترین کیفیت مداد رنگی ها، از جنبه ی طبیعی نیمه شفاف بودن آنها استفاده می کنیم. به جای استفاده از یک رنگ، آنها را ترکیب کرده و به شکلی پویاتر از آنها بهره میبریم. دانش شناخت رنگ ها شاخصه ی کارآمدی است و البته فرصتی برای کسب تجربه به حساب می آید. در این مقاله، با ترکیب مدادرنگی ها در طراحی گلابی بر روی کاغذ آشنا خواهید شد. برای این نقاشی از رنگ قرمز بر روی سبز استفاده شده تا رنگی تیره تر به وجود آورده و حالت آن را تا حدودی خنثی نماید. ۱. خطوط کلی را رسم کنید طراحی خطوط سوژه را با یک رنگ روشن … مداد رنگی ها به راحتی قابلیت ترکیب دارند. برای استفاده از بهترین کیفیت مداد رنگی ها، از جنبه ی طبیعی نیمه شفاف بودن آنها استفاده می کنیم. به جای استفاده از یک رنگ، آنها را ترکیب کرده و به شکلی پویاتر از آنها بهره میبریم. دانش شناخت رنگ ها شاخصه ی کارآمدی است و البته فرصتی برای …

مفهوم «فضای منفی» در عکاسی

مفهوم «فضای منفی» در عکاسی

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

فضای منفی به فضاهای روشن و سفیدی برمی‌گردد که بصورت مفهومی در هنرهای طراحی، معماری و مجسمه سازی در طول سالیان سال استفاده شده است و الان به همان اندازه در عکاسی نیز کاربرد دارد و می‌تواند یک عکس معمولی را به یک تصویر جذاب تبدیل کند. متاسفانه گاه این مفهوم به اشتباه بین افراد تفسیر می‌شود. اما کمی تمرین به شما این امکان را می‌دهد که به عکس هایتان با یک دید جدید نگاه کرده و از ترکیب بندی بهتری استفاده کنید تا نتایج خوبی را رقم بزنید. فضای منفی چیست؟ فضای منفی، فضایی است که سوژه اصلی موجود در تصویر را احاطه کرده است که در آن سوژه اصلی، خود … فضای منفی به فضاهای روشن و سفیدی برمی‌گردد که بصورت مفهومی در هنرهای طراحی، معماری و مجسمه سازی در طول سالیان سال استفاده شده است و الان به همان اندازه در عکاسی نیز کاربرد دارد و می‌تواند یک عکس معمولی را به یک تصویر جذاب تبدیل کند. متاسفانه گاه این مفهوم به اشتباه بین …

راز خلق یک نقاشی شاهکار و هنرمندانه

راز خلق یک نقاشی شاهکار و هنرمندانه

سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

به خاطر نگه‌داشتن هدف یا مفهوم کار چیزی است که به ما برای خلق یک نقاشی شاهکار و ارزشمند انگیزه می‌بخشد. این نقاشی می‌تواند از هر سوژه‌ای باشد یا می‌تواند یک منظره باشد. اما نکته کلیدی این است که به عنوان یک هنرمند تمام تکنیک‌های لازم برای خلق اثر را به کار گیرید. بدون هدف و تنها با بهره‌گیری از تکنیک‌های نقاشی، به سادگی در دام یک نقاشی خلق شده بی احساس گرفتار خواهید شد. شاید در نهایت اثر شما دقیقا همانند منظره پیش‌رویتان باشد اما حرف خاصی برای گفتن نخواهد داشت. تمرین شاید یک هنرمند را به گالری‌های معروف برساند اما بدون عشق هیچ … به خاطر نگه‌داشتن هدف یا مفهوم کار چیزی است که به ما برای خلق یک نقاشی شاهکار و ارزشمند انگیزه می‌بخشد. این نقاشی می‌تواند از هر سوژه‌ای باشد یا می‌تواند یک منظره باشد. اما نکته کلیدی این است که به عنوان یک هنرمند تمام تکنیک‌های لازم برای خلق اثر را به کار گیرید. …

معماری چگونه می تواند به پرورش خلاقیت در محیط کار کمک کند؟

معماری چگونه می تواند به پرورش خلاقیت در محیط کار کمک کند؟

شنبه 21 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

یکی از مولفه‌های مهم در معماری، بهره‌وری است؛ این فاکتور، به خصوص در زمان‌هایی که بحث بر سر معماری محیط‌های کاری است، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. در کنار آن اما کمک به پرورش خلاقیت در ساکنان محیط‌های کاری هم از اهمیت زیادی برخوردار است. نوآوری در ایجاد طرحی متفاوت، با اندیشه در چگونگی ایجاد اتحاد بین این دو عنصر (بهره‌وری و خلاقیت) ممکن خواهد شد. اما این مساله چگونه در عمل قابل اجراست؟ قبل از هر چیز، باید توجه داشت که خلاقیت بیش از هر چیز با فکر کردن ارتباط دارد. با توجه به این پیش‌فرض، به عنوان یک طراح باید دقت کنید که چگونه … یکی از مولفه‌های مهم در معماری، بهره‌وری است؛ این فاکتور، به خصوص در زمان‌هایی که بحث بر سر معماری محیط‌های کاری است، اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. در کنار آن اما کمک به پرورش خلاقیت در ساکنان محیط‌های کاری هم از اهمیت زیادی برخوردار است. نوآوری در ایجاد طرحی …

۱۰ راه ساده برای ثبت یک عکس ضد نور جذاب

۱۰ راه ساده برای ثبت یک عکس ضد نور جذاب

پنج‌شنبه 19 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

۱. برای عکاسی ضد نور سوژه‌ای قدرتمند انتخاب کنید هنگام عکاسی با تکنیک ضد نور انتخاب سوژه‌ای با شکل قدرتمند و قابل تشخیص از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در یک عکس سیلوئت معمولا جزییات بسیار کمی از سوژه دیده می‌شود و درنتیجه این شکل کلی سوژه است که موفقیت یا شکست عکس را رقم خواهد زد. انسان‌ها، درختان، ساختمان‌های جالب یا حتی پرندگان در حال پرواز می‌توانند سوژه‌های خوبی برای عکاسی ضد نور باشند. عکس از اندی باتلر احتمالا سوژه‌های انسانی جذابیت بیشتری را به عکس خواهند بخشید چراکه با تحریک ذهن مخاطب نسبت به تصور این که … ۱. برای عکاسی ضد نور سوژه‌ای قدرتمند انتخاب کنید هنگام عکاسی با تکنیک ضد نور انتخاب سوژه‌ای با شکل قدرتمند و قابل تشخیص از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در یک عکس سیلوئت معمولا جزییات بسیار کمی از سوژه دیده می‌شود و درنتیجه این شکل کلی سوژه است که موفقیت یا شکست عکس …

هنر دیدن مانند یک عکاس

هنر دیدن مانند یک عکاس

دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

برای موفقیت در عکاسی نه‌تنها به تکنیک نیاز دارید بلکه باید به دیدگاه منحصر‌به‌فردی در خلق آثار خود برسید. پیتر دلانی، عکاس برنده‌ی جایزه‌‌های متعدد در زمینه‌های حیات‌وحش، معماری و چشم‌انداز، در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند. او در مقاله‌ی پیش‌رو به ارائه‌ی دیدگاه‌ها و تجربیات زیباشناسانه‌ی خود در زمینه‌ی عکاسی حیات‌وحش پرداخته است. دلانی با مرور عکس‌های گذشته‌ی خود به دو نکته اشاره می‌کند: اغلب تصاویر او تصاویر اکشن یا پرتره‌های کلوزآپ هستند و از دید او ویرایش عکس‌ها هم چنگی به دل نمی‌زند. … برای موفقیت در عکاسی نه‌تنها به تکنیک نیاز دارید بلکه باید به دیدگاه منحصر‌به‌فردی در خلق آثار خود برسید. پیتر دلانی، عکاس برنده‌ی جایزه‌‌های متعدد در زمینه‌های حیات‌وحش، معماری و چشم‌انداز، در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند. او در مقاله‌ی پیش‌رو …

نحوه طراحی رزومه کامل

نحوه طراحی رزومه کامل

یکشنبه 15 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

طراحان می توانند هر سفارشی را انجام بدهند. شما باید کارهایی را طوری انجام دهید که نسبت به رقبا متفاوت باشید. چه اینکه تازه می خواهید به کاری مشغول شوید یا بیک موقعیت شغلی بهتری ارتقاء یابید، در هر صورت لازم است که رزومه شما نسبت به بقیه متفاوت بوده و به همین دلیل لازم است که یکبار دیگر هم آنرا مرور کنید. بهتر است که درباره مهارت های طراحی خود مطالبی را نیز بنویسید. در این مقاله نه تنها راجع به طراحی مطالبی را خواهیم نوشت، بلکه نحوه نگارش رزومه یک طراح را نیز مطرح خواهیم کرد. به همین دلیل نباید فرصتی را برای بدست آوردن شغل رویایی خود از دست بدهید.1. … طراحان می توانند هر سفارشی را انجام بدهند. شما باید کارهایی را طوری انجام دهید که نسبت به رقبا متفاوت باشید. چه اینکه تازه می خواهید به کاری مشغول شوید یا بیک موقعیت شغلی بهتری ارتقاء یابید، در هر صورت لازم است که رزومه شما نسبت به بقیه متفاوت بوده و به همین دلیل لازم است که …

نمونه های تبلیغاتی چاپی موفق و ارزشمندی آن ها

نمونه های تبلیغاتی چاپی موفق و ارزشمندی آن ها

دوشنبه 9 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

نمونه‌های تبلیغاتی چاپی موفق و ارزشمندی آن‌ها آگهی‌های چاپی حتی در عصر دیجیتال هم ارزش و تاثیرگذاری خاص خود را همچنان حفظ کرده‌اند. رسانه‌ی آگهی‌ چاپی همچنان چاپ می‌شوند و علی‌رغم محدودیت‌های‌شان، باز هم بعضا توانایی‌ها و تاثیرگذاری خارق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. با اینکه اغلب این آگهی‌های چاپی را می‌توان به راحتی نادیده گرفت و از کنارشان رد شد، ولی هر ساله هزاران آگهی چاپی دیدنی و جالب‌توجه هم در سراسر دنیا ارائه می‌شود که می‌توان مانند یک اثر هنری از جذابیت آنها لذت وافری برد. با این وجود، اغلب … نمونه‌های تبلیغاتی چاپی موفق و ارزشمندی آن‌ها آگهی‌های چاپی حتی در عصر دیجیتال هم ارزش و تاثیرگذاری خاص خود را همچنان حفظ کرده‌اند. رسانه‌ی آگهی‌ چاپی همچنان چاپ می‌شوند و علی‌رغم محدودیت‌های‌شان، باز هم بعضا توانایی‌ها و تاثیرگذاری …

۹ نکته برای عکاسی سیاه سفید خیابانی

۹ نکته برای عکاسی سیاه سفید خیابانی

یکشنبه 8 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

عکاسی سیاه سفید خیابانی جذابیت خاصی در جذب مخاطب دارد. در این سبک عکاسی به این دلیل که باید سوژه‌ها را به سرعت پیدا و تصویر آنها را ثبت کرد، غالبا از رنگ‌بندی مناسبی برخوردار نیستند. برای این منظور می‌خواهیم چند ترفند ساده به شما یاد دهیم تا بتوانید با سیاه و سفید (مونوکروم) کردن عکس‌ها، به آنها جذابیت ویژه‌ای ببخشید. در عکاسی دیجیتال خیابانی چون امکان تنظیم دوربین به خاطر تفاوت سوژه‌ها روی عکاسی سیاه سفید کم است، معمولا تغییرات پس از ثبت عکس صورت می‌گیرد. در این مقاله با چند ترفند در محیط لایت‌روم آشنا می‌شویم. برای شروع کلید … عکاسی سیاه سفید خیابانی جذابیت خاصی در جذب مخاطب دارد. در این سبک عکاسی به این دلیل که باید سوژه‌ها را به سرعت پیدا و تصویر آنها را ثبت کرد، غالبا از رنگ‌بندی مناسبی برخوردار نیستند. برای این منظور می‌خواهیم چند ترفند ساده به شما یاد دهیم تا بتوانید با سیاه و سفید …

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – انواع مرکب، لب بر و آورپرینت

آشنایی با اصطلاحات طراحی و چاپ – انواع مرکب، لب بر و آورپرینت

جمعه 6 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

همه‌ی طراحان گرافیکی در  برهه‌ای از دوران کاری خود حتما سر و کارشان با پروژه‌های چاپی خواهند افتاد. طراحانی که در چنین مواقعی صرفا به خاطر اینکه از جنبه‌های چاپی سفارش خود اطلاعاتی ندارند، نباید پا پس بکشند. بلکه فکر بهتر این است که دانش چاپی خودشان را ارتقا ببخشند. بنابراین به ‌عنوان یک طراح لازم است که از مبانی هر نوع رسانه‌ای که در آن زمینه کار می‌کنید اطلاع داشته باشید مخصوصا اینکه اغلب پروژه‌های طراحی با اهداف چاپی انجام می‌شود. انواع مرکب  مرکب‌ها همه یکسان نیستند. مرکب‌های تمپلات (رنگ پر)، رنگ‌دانه‌ای و … همه‌ی طراحان گرافیکی در  برهه‌ای از دوران کاری خود حتما سر و کارشان با پروژه‌های چاپی خواهند افتاد. طراحانی که در چنین مواقعی صرفا به خاطر اینکه از جنبه‌های چاپی سفارش خود اطلاعاتی ندارند، نباید پا پس بکشند. بلکه فکر بهتر این است که دانش چاپی خودشان را ارتقا ببخشند. …

رنگها چه نقشی در طراحی بنر دارند؟

رنگها چه نقشی در طراحی بنر دارند؟

پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

هر برند دارای یک هویت و شخصیت است. برای مثال برند ایرانسل دنیای ارتباطات و رنگ سازمانی زرد را در ذهن مخاطب تداعی میکند و برند هاکوپیان در رابطه با پوشاک با شما صحبت میکند. بنابراین تیم بازاریابی یک برند باید بداند که قرار است هویت برند آنها چه نقشی در ذهن مخاطب ایجاد میکند. این شاید ساده باشد، اما برندینگ یک چرخه کامل و یکپارچه در مورد انتقال پیام، ایجاد تجربه و ایجاد رابطه و تعامل با مخاطبان است. هویت و شخصیت یک برند از عوامل مختلف قابل درک و شناخته میشود، اما تصاویر گرافیکی بیش از همه شاید در این مورد دخیل هستند. رنگهای که برای سازمان و برند انتخاب … هر برند دارای یک هویت و شخصیت است. برای مثال برند ایرانسل دنیای ارتباطات و رنگ سازمانی زرد را در ذهن مخاطب تداعی میکند و برند هاکوپیان در رابطه با پوشاک با شما صحبت میکند. بنابراین تیم بازاریابی یک برند باید بداند که قرار است هویت برند آنها چه نقشی در ذهن مخاطب ایجاد میکند. این …

۵ اشتباه در طراحی بنر که نباید مرتکب آنها شوید!

۵ اشتباه در طراحی بنر که نباید مرتکب آنها شوید!

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

اشتباه اول: یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی بنر، استفاده از متون طولانی است؛ پس سعی کنید نوشته های خود را کوتاه نگه دارید. اشتباه دوم: استفاده از متون گنگ یکی از دلایلی که بازدیدکننده به راحتی از بنر شما گذر میکند این است که متوجه منظور بنر تبلیغاتی شما و نوشته هایتان نمیشود. پس سعی کنید متونی روان و با زبان ساده روی بنرهایتان بیاورید. اشتباه سوم: آوردن لوگوی که ناخوانا باشد سعی کنید به گونه ای لوگوی خود را روی بنر قرار دهید که خوانا باشد. لوگوی شرکت : لوگوی طراحی شده باید ویژگی این را دارا باشد که علاوه بر ایجاد آگاهی باعث شناخت نام تجاری … اشتباه اول: یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی بنر، استفاده از متون طولانی است؛ پس سعی کنید نوشته های خود را کوتاه نگه دارید. اشتباه دوم: استفاده از متون گنگ یکی از دلایلی که بازدیدکننده به راحتی از بنر شما گذر میکند این است که متوجه منظور بنر تبلیغاتی شما و نوشته هایتان …

حیات دوباره ی کاتالوگ ها در کالبد تجارت الکترونیک

حیات دوباره ی کاتالوگ ها در کالبد تجارت الکترونیک

سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

کاتالوگ ها در بازاریابی آنلاین به ابزار موثری تبدیل شده اند و کسب و کارها نیز از این چنین موقعیتی سعی می کنند به نحو احسن استفاده کنند. کاتالوگ های آنلاین در کنار کاتالوگ های کاغذی به توسعه هر چه بیشتر کسب و کار کمک می کنند. می توانید به کسانی که از وب سایت شما بازدید کرده یا چندین بار با شما تماس گرفته اند کاتالوگ هایی را ارسال کنید. مشتریان هدف با برند شما ارتباط برقرار کرده و نیز نسبت به کاتالوگ های شما ابراز احساسات می کنند. این سخن بدین معنی است که باید در زمینه کاتالوگ های چاپی سرمایه گذاری کنیم. در کاتالوگ ها می توان انواع و اقسام محتوا و … کاتالوگ ها در بازاریابی آنلاین به ابزار موثری تبدیل شده اند و کسب و کارها نیز از این چنین موقعیتی سعی می کنند به نحو احسن استفاده کنند. کاتالوگ های آنلاین در کنار کاتالوگ های کاغذی به توسعه هر چه بیشتر کسب و کار کمک می کنند. می توانید به کسانی که از وب سایت شما بازدید کرده یا …

استفاده ی بهینه از فضای منفی در طراحی چاپی

استفاده ی بهینه از فضای منفی در طراحی چاپی

یکشنبه 1 اردیبهشت 1398

محبوبه اردکانی زاده

ایده‌ی نحوه‌ی عملکرد فضای منفی طراحی نسبتا ساده است، اما حتی هنرمندان و طراحان حرفه‌ای هم مفهوم دقیق این تکنیک را فراموش می‌کنند. فضای منفی (که گاهی هم با اصطلاح سفیدخوانی شناخته می‌شود) فقط یک فضای خالی نیست که باید آن را به نحوی پر کرد، بلکه این تکنیک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های طراحی است که به عناصر اجازه می‌دهد تا در طرح حضور هدفمند و قابل‌توجیح داشته باشند.   فضای منفی به چشمان مخاطب فضایی برای فراغت می‎‌بخشد. فضای منفی میان هر عنصر درک و فهم هر بخش از طراحی را آسان‌تر می‌سازد. این امر برای تصاویر اهمیت بسزایی … ایده‌ی نحوه‌ی عملکرد فضای منفی طراحی نسبتا ساده است، اما حتی هنرمندان و طراحان حرفه‌ای هم مفهوم دقیق این تکنیک را فراموش می‌کنند. فضای منفی (که گاهی هم با اصطلاح سفیدخوانی شناخته می‌شود) فقط یک فضای خالی نیست که باید آن را به نحوی پر کرد، بلکه این تکنیک یکی از …